خصوصیات رنگ بنفش

.

.

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :

» اسفند 1401
» خرداد 1398
» ارديبهشت 1398
» فروردين 1398
» اسفند 1397


» اسپرت اریو
» اپشن اریو z300
» کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تفسیر نقاشی کودکان و آدرس mrpencil.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 3659
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->



RSS
خصوصیات رنگ بنفش
نویسنده jetpack تاریخ ارسال سه شنبه 13 فروردين 1398 در ساعت 19:46

 بنفش رنگ عرفان و معنویت است.  بنفش در هر طیفی كه باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملكه هاست. بنفش سیر در اصل تركیبی از رنگ های آبی و قرمز می باشد كه ویژگی های هر دو رنگ را یكجا در بر دارد. تندی قرمز به واسطه آرامش و خنكی آبی فروكش می كند و به حس تازه تبدیل می شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می نمایند. به همین دلیل است كه در بیمارستان های روانی و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملایم یا همان بنفش یاسی استفاده می شود. بنفش ملایم احساس ترس را كاهش می دهد و مشغله های فكری آزار دهنده را تعدیل می نماید. وقتی بنفش در كنار سفید قرار می گیرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چین بنفش رنگ رویا پردازان و فیلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداری و عشق می باشد. علم رنگ شناسی ثابت كرده است كه بنفش آثار ترس و شوك های روحی را پاك می كند و در این زمینه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل می نماید.

 از به كار بردن بنفش در دكوراسیون داخلی خانه خود اجتناب نكنید. همانطور كه مشاهده می كنید تركیب بنفش و سبز به تركیب كامل و زیباست كه تحسین همگان را بر می انگیزد و همان چیزیست كه دنبالش بودید. اگر فردی به شما بگوید كه قصد دارد قالیچه بنفش خریداری كند مطمئن باشید آن فرد در آینده ای نزدیك به موفقیت خواهد رسید چون از ذهن باز و آرامی برخوردار است. جالب است بدانید امروز در آمریكا به سربازانی كه در جنگ زخمی شده اند به پاس شجاعت شان قلب بنفش هدیه می شود. در دهه 1960 بنفش از محبوبیت بی نظیری در مجلات مد برخوردار بود . هم چنین این رنگ در دهه 1980 در كنار رنگ های طلائی قرمز و سیاه زیاد دیده می شد اما شهوت این رنگ در این دهه بسیار زیاد زود گذر بود

این دوره دیگر زمان این است كه بنفش در طراحی داخلی منزل شما جایی ویژه برای خود داشته باشد. زمان آن رسیده كه شما نیز از آرامش و حالت خوش عرفانی این رنگ در خانه خود بهره مند شوید. بنفش به ندرت در طبیعت دیده می شود. مانند گل های زیبای بنفشه. هیچ رنگی به اندازه بنفش نمی تواند عرفانی و الهام بخش باشد. بنفش هم چنین یادآور غذاها و خوردنی های خوش مزه ای مثل انگور بنفش – بادمجان و تمشك می باشد و بسیار اشتها آوراست.

آبی به شما كمك می كند تا حین آشپزی تمركز و آرامش داشته باشید. از طرفی بنفش به شما كمك می كند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب غذا انجام دهید. استفاده از رنگ بنفش در آشپزخانه از یك فرد عادی یك سرآشپز هنر مند می سازد

 دیگر زمان آن رسیده تا بنفش را به اتاق نشیمن ، اتاق غذا خوری ، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی منزل خود دعوت كنید تا جادوی این رنگ زیبا را به چشم خود ببینید. به شما توصیه می كنیم از حالت عرفانی و آرامبخش كه به واسطه استفاده از رنگ بنفش در اتاق نشیمن شما بوجود می آید خود را محروم نكنید. شما به چند طریق می توانید از این رنگ در دكوراسیون اتاق نشیمن استفاده كنید. اگر تمایل دارید اتاق نشیمن شما در عین شیك بودن كمی كم نور و تاریك تر به نظر برسد از بنفش سیر برای نقاشی دیوارها استفاده كنید. هم چنین برای جلوه بیشر كوسن های بزرگ به رنگ قرمز طلائی روی مبل های قرار دهید اما اگر می خواهید كمی مدرن تر عمل كنید می توانید تنها یك دیوار را به رنگ بنفش بادمجانی رنگ آمیزی كنید و مبلمان چوبی و قالیچه های پرز بلند و سبز رنگ را در وسایل اتاق داشته باشد. چنانچه جنبه آرامش فضا بیشر برایتان اهمیت دارد از طیف های روشن و ملایم بنفش مثل بنفش یاسی استفاده نمائید و چیدمان خود را با قرار دادن كوسن های شكلاتی و قالیچه های پوستین كامل كنید.

در اتاق غذا خوری از قرمز و بنفش كنار هم بكار برید. برای مثال می توانید دیوارها را به رنگ بنفش نقاشی كنید و از دستمال سفره ، رومیزی یا گلدانی قرمز برای روی میزی غذا خوری استفاده نمائید. بنفش به دلیل آرامشی كه به روح می بخشد رنگی بسیار مناسب برای اتاق خواب است بهتراست برای اتاق خواب از بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در كنار سفید و نقره ای استفاده نمائید كه در این صورت تاثیر گذازی آن بر آرامش روح و جسم چندین برابر خواهد شد . این رنگ رویاهایی زیبایی برای شما می سازد.

بنفش در اتاق خواب تنها یك تاثیر و ویژگی دارد و آن القای آرامش است. طیف ملایم و روشن و بنفش ذهن شما را باز می كند و نمی گذارد به افكار آزاردهنده تمركز كنید و به   همین دلیل به شدت استرس و تنش را از شما دور می كند و آرامش را جایگزین آن ها می نماید.  بنفش هم چنین برای كاهش های سرویس بهداشتی رنگی بسیار مناسب است. وجود ویژگی ها و تاثیرات رنگ بنفش آنچنان در آشپزخانه حیاتی به شمار نمی آیند بنابراین روی كابرد بنفش در آشپزخانه زیاد تاكید نمی شود بهتر است از این رنگ در قسمت های دیگر بیشتر بهره جست .

 بنفش بسیار كم در طبیعت دیده می شود و همان مقدار كم نیز اغلب در كنار طیف های گوناگون رنگ سبز به چشم می خورد . بنفش هم چنین در كنار قهوه ای بسیار زیبا می نشیند اما نكته ای كه می بایست رعایت كنید این است كه طیف های دو رنگی كه در كنار هم می نشیند بسیار مهم هستند برای مثال بهتراست بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در كنار قهوه ای شكلاتی قرار بگیرد و یا بنفش بادمجانی در كنار بژ و طیف های خنثی ی رنگ قهوه ایی.

 تركیب بنفش و صورتی نیز بسیار زیبا و چشم نواز است . این دو رنگ یك زوج بسیار هماهنگ هستند كه وقتی در كنار هم می گیرند چشم ها را به سوی خود جذب می كنند. كنار هم نشستن بنفش ملایم و صورتی روشن تركیبی را ایجاد می كنند كه بسیار مورد پسند بانوان و دختران جوان واقع می شود و تركیبی بسیار مناسب برای اتاق خواب می باشد. بنفش در كنار نقره ای طلائی تركیبی شیك و بسیار پرجلوه را خلق می كنند كه فضا را به فضایی شاهانه منزل می سازد و  همچنین باعث صمیمیت و گرم شدن محیط می شود. اگر تمایل دارید كه فضایی فانتزی و هنری داشته باشید. به شما توصیه می كنیم آبی ، قرمز و سبز را كنار بنفش بنشانید . بنفش نیز همانند قرمز وقتی كنار سفید قرار می گیرد جلوه ای زیبا و تحسین بر انگیزی را بوجود می آورد از تركیب بنفش با سیاه و طولی بپرهیزید زیرا این تركیب احساس غم و ناكامی را در محیط القا می كند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :